Lustrzanka Cyfrowa Bez Tajemnic - KRAJOBRAZY

Pierwszy tom „Biblioteki Digital Foto Video” to uderzenie z grubej rury: wydaliśmy książkę, której autorami jest kilku uznanych zawodowców od fotografii krajobrazów. Tylko tu Darwin Wiggett uczy poprawnej ekspozycji, czytania światła – David Noton, a wyszukiwania plenerów – Tom Mackie. Im nie trzeba wierzyć na słowo – fantastyczne kadry pejzażowe, towarzyszące wyjaśnieniom, są dowodem, że oni wiedzą o czym piszą.

 

Piotr Dębek

 

David Noton, Darwin Wiggett, Tom Mackie, William Neill, Tony Worobiec, Krajobrazy

Chyba każdy oglądając wspaniałe zdjęcia zawodowców od pejzaży zadawał sobie pytanie: jak oni to zrobili? Książka „Krajobrazy” pozwala wreszcie uzyskać odpowiedź na te pytania – mamy tu wspaniałe fotografie, stanowiące nie tylko dowód na kompetencję autorów, ale i atrakcję samą w sobie, a obok możemy zapoznać się z tajnikami warsztatowymi, które pozwoliły na uzyskanie takich efektów. Podtytuł „Lustrzanka cyfrowa bez tajemnic” stanowi dodatkową informację, że przedstawiony materiał jest skierowany dla użytkowników „luster” - przede wszystkim ze względu na porady dotyczące głębi ostrości, optymalnego otworu przysłony, ale także korzystania z zaawansowanych funkcji, jak np. histogram i oczywiście tryb manualny. Jednak większość przedstawionych informacji jest neutralna sprzętowo i mogą z nich skorzystać także osoby używające prostych kompaktów.

 

Droga do fotografii cyfrowej

Książka jest podzielona na pięć części, każda z nich ma innego autora. Na początku poznajemy fotografów, którzy napisali tę książkę - formuła autoprezentacji pozwala dowiedzieć się o motywach, dla których poświęcili się fotografii, a także o drogach, które doprowadziły ich do lustrzanek cyfrowych. Niekiedy zresztą był to poniekąd powrót, bo zaczynali od lustrzanek analogowych, by później przejść na sprzęt średnio- i wielkoformatowy, a w końcu wrócić do małego obrazka, tym razem cyfrowego. Uzasadnienie „downgrade'u” do aparatów mniejszego formatu, jakie przedstawiają praktycy, jest samo w sobie niezwykle interesujące. Zresztą lista stosowanego przez każdego z autorów sprzętu jest również podana na początku, widać więc, że nie są to tylko pochwały cyfrowych technologii dokonane na użytek książki, lecz Mackie, Noton, Wiggett i inni zagłosowali własnym portfelem. Po wyjaśnieniach, dlaczego autorzy używają lustrzanek cyfrowych, zamiast bardziej tradycyjnego sprzętu do fotografii krajobrazowej, rozpoczyna się odkrywanie tajemnic warsztatu

 

cena 69zł 40zł